„A piackoncentrálódás magáért beszél. Egyértelműen látszik, hogy az olvasóknak és a hirdetőknek mi az igénye: egy minőségi hetilap, amely átfogóan tájékoztat a magyar politika, gazdaság és kultúra világáról”, magyarázza Jan Mainka, a The Budapest Times-t kiadó BZT Media Kft. ügyvezető igazgatója az év elejére kialakult helyzetet. Mainka szerint ezt a vonalat a The Budapest Times immár öt éve következetesen képviseli. „Az új helyzet egyrészt öröm, másrészt viszont egy hatalmas felelősség is”, utal Mainka arra a tényre, hogy a legtöbb Magyarországgal foglalkozó nyugati külföldi nem beszél magyarul. Ennek folytán az itt megjelenő idegen nyelvű lapok fontos szerepet játszanak a külföldiek Magyarországról alkotott véleményének alakításában. Emiatt az ország számára is kiemelkedően fontos egy igényes, független idegen nyelvű sajtó.
A The Budapest Times német nyelvű testvérlapja, a Budapester Zeitung idén ünnepli immár 10. születésnapját. „Ez a hosszú idő bizonyítja, hogy helyes a stratégia, miszerint egy angol és egy német nyelvű lapot adunk ki”, elemez Jan Mainka, aki maga is német származású, „így hatékonyabban tudunk gazdálkodni, ami kedvező hirdetési tarifákat, de a lapok magasabb tartalmi minőségét is eredményezi.”
Az ügyvezető számára a legfontosabb az, hogy az otthonról megszokott minőségben tájékoztassa olvasóit az itthoni történésekről. Ennek érdekében például nemrég bővítette a Budapester Zeitung szerkesztőcsapatát egy Németországból érkezett, de magyarul is beszélő újságíróval.
Miután a BZT Media kiadó két hetilapjával vezető pozíciót vívott ki magának a külföldiek körében, a jövőben az idegen nyelven beszélő magyar közönséget is meg szeretné szólítani. Ezért jelenleg szerte Budapesten nagyszabású magyar nyelvű óriásplakát kampánnyal népszerűsítik a két idegen nyelvű, de magyar szívű hetilapot.