Sokszor hallhatjuk, hogy 7 fokos napi átlaghőmérséklet mellett nincs már szükség a téli gumikra. Nyáron nem is ajánlott ezek használata, ugyanis a téli abroncsok lágyabbak, könnyebben túlmelegszenek a meleg aszfalton, valamint jobban is kopnak. Emellett a télen hasznos, sűrűbb abroncsmintázat miatt sokkal kisebb a tapadó felületük, így kevésbé biztonságosak, mint nyári társaik. Nem árt odafigyelni arra, hogy egy gumiabroncs átlagosan 40-60000 km futás alatt teljesen elhasználódik, ezért a nyári gumik felszerelése előtt érdemes megvizsgálni a mintázat profilmélységét, és 3 mm alatt már inkább új vásárlását javasoljuk a régi, kopott abroncs felhelyezése helyett.
A gumiabroncs, illetve kerékcserén túl más ellenőrzések, valamint egy tavaszi nagytakarítás is időszerűvé válik tavasszal. A téli közlekedés ugyanis nagymértékben igénybe veszi az autók egyéb részeit, a havas utakra szórt só és homok roncsolhatja az alkatrészeket és a fényezést is. Hogy megnöveljük az autó alvázának, karosszériájának élettartamát, érdemes nagynyomású mosóberendezéssel eltávolíttatni a szennyeződést az autó aljáról, a kerékjáratokból, a felniről és a motortérből egyaránt.
„Érdemes elvégeznünk vagy elvégeztetnünk egy kisebb tavaszi karbantartást a gépjárműveken, ezzel hosszútávon nem várt bosszúságoktól kímélhetjük meg magunkat. A légkondicionáló berendezést, illetve a hűtőrendszert mindenképpen ajánlott ellenőrizni, szabaduljunk meg a hűtőbordák között vagy a klíma kondenzátorában összegyűlt levelektől és más szennyeződésektől is, sokszor ugyanis a rossz szellőzés okozza a problémát. Fontos a hűtősapka ellenőrzése is, ugyanis az állandó hő miatt – amelynek ki van téve –, a belső gumitömítés berepedezhet, deformálódhat, károsodhat és idővel a sapka fémrugója is gyengülhet. Hasznos a futóművek átvizsgáltatása és beállíttatása, valamint az első és a hátsó ablaktörlők cseréje is, ha a rajtuk lévő gumi állapota indokolja” – figyelmezteti a gépjárművezetőket Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.
A tavasz beköszöntével a kátyúk is előtűnnek az utakon. Ezekre – a gépjármű épségének megőrzése érdekében – nem árt odafigyelni. Ha mégis megtörténik a baj, akkor először vizsgáljuk meg, hogy volt-e kihelyezve kátyúra figyelmeztető jelzés az útszakaszon. Ha nem találunk ilyet, akkor a legbiztosabb megoldás, ha rendőrt hívunk és a rendőrségi jegyzőkönyv birtokában benyújtjuk kárigényünket az illetékes közútkezelő szervhez, illetve a magánút tulajdonosához. Amennyiben találunk figyelmeztető táblát, akkor sajnos nem élhetünk kárigénnyel. Érdemes tehát odafigyelni és óvatosan vezetni.
A LeasePlanről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, 32 országban vannak jelen. A cég közel 6500 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 19,5 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését mint gépjármű flottakezelő. Mára hazánkban 9000 autóval közel 500 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on, a Diageo és a Citibank. Az elmúlt 20 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.
További információk: Novák Gabriella (Corpus Communications) +36 20 4124337, mail@corpuscom.hu, www.leaseplan.hu