Az egyik ismert közhely a hölgyekkel kapcsolatban, hogy autó vásárlásánál a legfontosabb szempont a jármű színe, és gyakran döntenek feltűnő árnyalatok mellett. A LeasePlan által kezelt flotta esetében az egyes pozíciókhoz és munkakörökhöz választható konkrét modelleket, színeket és felszereltséget a vállalatok a cégautó szabályzatban definiálják. A szabályzat által leggyakrabban preferált három klasszikus vállalati gépkocsiszín a fehér, fekete és ezüstszürke, mely a LeasePlan flottában jelenleg futó járművek több mint 70%-át adja. A kimutatás szerint a férfiaknál a leggyakrabban rendelt szín a fekete, míg a hölgyeknél a fehér. A klasszikus színek után mindkét nem munkavállalói kék autóban ülnek leggyakrabban, ezt azonban a hölgyeknél már a feltűnő piros, míg férfiaknál a sokkal szolidabb bézs követi. Piros járművet egyébként arányaiban másfélszer annyi női munkavállaló használ, mint férfi.
Összességében minden tíz flottaautóból hármat hölgy és hetet férfi vezet, talán azért, mert a cégautóval járó pozíciók gyakran sok utazással járnak, ami inkább a férfiak számára vonzó munkakör.
A LeasePlan 9000 járművet felölelő autóparkjában a legnagyobb teljesítményű, nő által használt cégautó egy 272 lóerős Volvo Xc90, míg a férfiaknál egy 354 lóerős Lexus 450h. Ha az átlagot nézzük, akkor nem tapasztalunk ilyen mértékű eltérést, mindkét nem esetében 110-120 lóerő közé esik a motorok átlag teljesítménye.
A vállalatok által preferált legnépszerűbb női modell a kevésbé nőiesnek tartott Ford Focus kombi, melyet szorosan követ a négy- és ötajtós Focus és a Renault Megane. A férfi munkaköröknél a kissé nagyobb méretű, ötajtós Skoda Octavia vezeti a ranglistát, második helyen pedig a kombi Focus áll.
Az eltérő modellek miatt a vállalatok átlagosan 12%-kal költöttek kevesebbet a hölgy munkavállalók autóinak havi tartósbérleti díjára. Értékét tekintve a legdrágább nő által vezetett cégautó egy bordó Volvo Xc70, ami kétharmad annyiba került, mint a listavezető úr használatában levő ezüstszürke Audi A8.
Az elemzett adatokból kiderül az is, hogy a LeasePlan által üzemeltetett céges autók vezetőinek baleseti statisztikája tavaly hasonló volt a nők és férfiak esetén. Arányaiban nézve a gyengébb nem képviselői a férfiakkal azonos számban okoztak baleset vagy valamilyen sérülést saját járművükben, viszont - mivel csak harmad annyian ülnek vállalati autóban -, sokkal kevesebb közúti baleset részesei voltak 2011-ben.
A LeasePlan-ről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6 000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 13,6 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Hazánkban közel 9 000 autóval több mint 400 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on és a Metro. Az elmúlt több mint 15 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.
További információk: Novák Gabriella (Corpus Communications) +36 20 4124337, mail@corpuscom.hu, www.leaseplan.hu