Hogyan bővíthető a piac mobilszolgáltatásokkal? 2008-11-03

Folyamatosan új mobilszolgáltatásokkal találkozunk a mobilkeresőkben, vagy a mobilszolgáltatók oldalain. Ezek közül egyre több már szolgáltató függetlenül működik saját ügyfélbázissal rendelkezik. Milyen kihívásoknak kell megfelelnie egy piacképes mobilszolgáltatásnak? Hogyan terjeszthetők ezek a szolgáltatások? Konkrét példán és általános környezettanulmányokon keresztül kapunk válaszokat ezekre a kérdésekre a IV. Magyarországi MobilKonferencián.

November 14-én a Sanoma Budapest Zrt. székházában kerül megrendezésre a IV. Magyarországi MobilKonferencia, melyen neves szakemberek bevonásával a mobilszolgáltatások fejlődési irányát kísérhetjük figyelemmel. Két szekcióban két nagy téma köré csoportosíthatók az előadások: a délelőtt témája az új mobilszolgáltatások különböző irányvonala, illetve a mobiltelefonon keresztül elérhető hirdetési megoldások ismertetése lesz. A mobiltelefon technikai fejlődése, a szolgáltatói hálózatokon megjelenő szélessávú adatcsatornák gyorsan formálják a mobilpiacot. Új üzletek, üzleti modellek alakulhatnak ki, melyek hasonlítanak a korábban kibontakozott web-es világhoz. Mégis másról van szó, a mobiltelefon mindenkinek a személyes szférájához tartozik, nem lehet pontosan úgy tekinteni rá, mint az otthoni számítógépre. A Google magyarországi igazgatója, a Magyar Telekom Nyrt. és a Vodafone Magyarország zrt. vezetői, az MMA (Mobile Marketing Association) képviselője mondják el majd, hogyan érdemes és lehet szolgáltatásokat eljuttatni a mobil böngészőkre. Dobó Mátyás a Blogter tartalomfejlesztési igazgatója a mobil szolgáltatások tervezésének új trendjeire világít rá. Dr. Benyó Balázs konkrét szolgáltatásokat elemez, melyeket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közreműködésével fejlesztettek magyarországi projekt csapatok.

A délután a mobil biztonságé. Matjaz Rozman Szlovéniából látogat el hozzánk és cégének, a Halcom-nak mobilfizetési megoldását mutatja be, melyet már mobilszolgáltatók is alkalmaznak. Ralph van Uden a Deloitte képviseletében a biztonságos mobil tranzakciókról, a mögöttük alkalmazott technikai megoldásokról ad áttekintést, elemző szemmel. Vilmos András az európai SEMOPS projekt tapasztalatait tárja a hallgatók elé a mobil pénzügyi szolgáltatások vizsgálatával. Gere Pétertől, a Digitania üzletágvezetőjétől az első magyar LBS alapú közösségépítő mobil oldalról levonható tanulságokat hallgathatjuk meg.

Az előadásokat egy kerekasztal beszélgetés követi, melyen részt vesznek az előadók. Ezt a beszélgetést is a nap házigazdája Várnagy Attila, a Telecom magazin főszerkesztője fogja vezetni.

Kerüljünk közelebb a konkrét megoldásokhoz konkrét válaszokkal a MobilKonferencián.

További információk találhatók a www.mobilkonferencia.hu oldalon.

A sajtóközlemény letöltése