A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító LeasePlan Hungária Zrt. szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárműből álló cégautó-portfólióját folyamatosan frissítő cég tapasztalata azt mutatja, rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e a megvásárolandó gépkocsi futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.
Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ez sem szorította vissza teljesen a visszaéléseket. Az évente több száz használtautót értékesítő hasznaltautooutlet.hu üzemeltetője, hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelője szerint a vásárlók érdeke, hogy valódi garanciát kapjanak a kilométer- és a szervizkönyv adatok hitességéről. Csak ebben az esetben vehetik biztosra, hogy amiért fizettek, az tényleg megéri az árát. Épp ezért érdemes a használt cégautók között keresgélni. A korábban LeasePlan flottában használt járműveket minden esetben szakszervizben javíttatták, pontosan vezették azok szervizkönyveit, dokumentálták a rajtuk keletkezett károkat, gondoskodtak azok szakszerű javításáról és nem fordulhat elő, hogy a futásteljesítményüket manipulálták volna.
A LeasePlan adataiból kiderül, hogy a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan 4 évesek és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémium kategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használtautók esetében jellemzően toleránsabbak a vásárlók a magasabb kilométeróra-állás tekintetében és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, melyek 150 ezer kilométer felett futottak. A szakember szerint ennek oka, hogy a vevők a prémium autókat magasabb minőséggel és hosszú távon is megbízható műszaki tartalommal párosítják.
Hazánkban évek óta az összes új gépjármű eladás több mint 70%-át a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, és e trend meghatározza a magyarországi használtautó-piacot is. Sok vásárló ismeri fel hogy a visszakövethető, ellenőrizhető előélettel rendelkező cégautók között nagyobb biztonsággal válogathatnak. Ezt bizonyítja az is, hogy az említett flottakezelő használtautó Outletének eredményességére alapozva az idei év második negyedévében újabb kereskedés nyitását tervezi, ahol kifejezetten a prémium modellek értékesítésére koncentrál.
Zsidi András, a LeasePlan használtautó értékesítési vezetője szerint a LeasePlan használtautó Outletének sikere mögött elsősorban a vásárlói bizalom áll. „Vevőink nyugodtak lehetnek a választott autó minőségét illetően, hiszen a TÜV Nord követelményrendszerének megfelelően átvett, és a független SGS szervezet által átvizsgált járművek között válogathatnak. A pontos kilométeróra-állás mellett garanciát vállalunk a járművek dokumentált szerviz- és kártörténetére, valamint arra is, hogy az autókat rendeltetésszerűen használták. Vásárlóink minden olyan dokumentumot megkapnak, amely eredetileg is tartozéka az autóknak. A magánvásárlók mellett használtautó-kereskedő partnereinknek is teljes körű szolgáltatást biztosítunk, sőt számukra egy online gépjármű aukciós rendszer is rendelkezésre áll a vásárláshoz.”
A LeasePlanről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 19,5 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Mára hazánkban 9000 autóval közel 500 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on és a Metro. Az elmúlt közel 20 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.