A Zinkann és Miele család négy generáció óta vezeti közösen a vállalatot, amit Carl Miele és Reinhard Zinkann alapított 1899-ben. A Miele név mára egyet jelent a minőséggel, ami az alapítók korszakalkotó szemléletmódjának, a „Mindig jobban” filozófia szellemében folyó munkának köszönhető.
A bizottság véleménye szerint a két család együttműködésének - és ezáltal a vállalatnak - a több generáción átívelő kimagasló sikere a közös cél előtérbehelyezésének tudható be, amely a cég fejlődésének érdekében megelőzi a személyes érdekek képviseletét.
A díjjal, amivel idén a Miele két prominens vezetőjét együttesen ismerték el, a bizottság a történelmi hagyományok jelentőségére és a családi vállalkozások összetartó erejére is fel kívánta hívni a figyelmet, ami követendő példát mutathat a nehéz gazdasági helyzetben.
„A megfelelő szakértelem és a családi vállalkozások jellegéből fakadó folytonosság együttesen ad biztos alapot a sikeresen működő vállalkozásoknak, ahogy ezt a Miele esetében is láthatjuk.” – mondta el Peter May, az Intes alapítója.
A németországi Gütersloh székhelyű családi vállalat sikerét világszerte több mint 16,000 alkalmazott és a tavalyi évben elért 2.77 milliárd eurós árbevétel egyaránt bizonyítja.
------------------------------------------------------------------------------------
A Miele-ről: A Carl Miele és Reinhard Zinkann által Németországban alapított vállalatot, az idén 110 éves Miele-t, a mosógép és a mosogatógép feltalálójaként tartják számon. A Magyarországon 1998 óta jelenlévő Miele termékei tervezése és kivitelezése során a kiemelkedő minőséget és élettartamot, az élenjáró innovációt és a környezetkímélő működést helyezi előtérbe. Az alapítók által megalkotott „Mindig jobban” filozófiát követve, technológiai úttörőként van jelen a háztartási gépek piacán. A generációkon átívelő folyamatos fejlesztéseknek, a legendásan megbízható készülékeknek és a szolgáltatások magas színvonalának köszönhetően a Miele 2009-ben is elnyerte a megtisztelő „legjobb márka” címet Németországban. A családi vállalkozásként 45 országban, több mint 16.000 embert foglalkoztató vállalat 2008-ban 2,77 milliárd Euros árbevételt ért el.