„Külföldön az adótanácsadók, revizorok és más, a mi ágazatunkban dolgozó szakemberek ennyi idő elteltével már biztosan látnák a konkrét változásokat és azok hatásait. Magyarországon a lassabb reakció miatt a helyzet megítélése több időt vesz igénybe, mint más európai országban, de mindenesetre azért elégedettek vagyunk” – mondja Nigel Storny, a piacvezető LeasePlan Hungária vezérigazgatója.
A flottaüzemeltető cégek számára az idei év legnagyobb kihívása egyértelműen a törvényváltozás következtében kialakult helyzet adta lehetőségek mind jobb kihasználása volt - és még jelenleg is az.
Nehéz volt az információ eljuttatása az illetékes fülekbe és a változás okozta lehetőségek feltérképezése és kommunikálása is időbe tellett. Tehát a valódi fellendülés igazából csak mostanság indulhat be.
A szakember szerint a 2009-es évben további mozgolódás tapasztalható majd a piacon, de nem egyértelműen csak a törvénymódosításnak köszönhetően. „Az iparágon belül úgy látjuk, hogy a kisebb flottaüzemeltető cégeknek újrafinanszírozási problémákkal kell majd szembenézniük, mert a globális gazdasági problémák miatt a hitellel történő refinanszírozás egyre nehezebb és drágább lesz, így még a konszolidációs folyamatok is számításba jöhetnek, amire már idén is volt példa” – fejti ki Storny.
A LeasePlan hazai és európai piacvezető járműkezelőjének tapasztalata szerint a vállalatok számára változó gazdasági és szabályozói környezetben még inkább előnyös alternatívává válik a céges autópark professzionális flottamenedzselése.