Használtautó vásárlás során a vevő számára kulcsfontosságú, hogy a gépkocsi szerviztörtének ismeretében hozhassa meg döntését. Sok esetben nagyon sokba kerülhet az a kezdetben alkalmi vételnek tűnő gépkocsi, amely bizonytalan múlttal, a valós futott kilométerek és az esetleges korábbi töréskárok, illetve meghibásodások elhallgatásával cserél gazdát. Általában nincs lehetőség a vásárlás előtti szakértői vélemény beszerzésére, így az esetek többségében a vevő részéről az értékesítő iránti bizalom kell, hogy legyen a döntés alapja. A jó vételben viszont csak akkor lehetünk igazán biztosak, ha ellenőrizhető háttérrel rendelkező használt gépjárművet vásárolunk.
Horányi István a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának operációs igazgatója szerint egyre több, korábban vállalati autóflottában üzemelt gépkocsit adnak el közvetlenül magánszemélyek részére. „Az online is elérhető LeasePlan Outlet használtautó értékesítő szolgáltatásunk elindítása óta tapasztaljuk, hogy a vevők keresik a rendszeresen karbantartott, pontosan vezetett szervizkönyvvel rendelkező, jó állapotú, vállalati flottából kifutott autókat, hiszen ezekben később nem csalódnak.”
A magánkézből vásárolt autók esetében sokszor a kötelező szervizekről és a kopó alkatrészek időben történő cseréjéről nem gondoskodnak a tulajdonosok. A hitelek törlesztő részleteinek közelmúltban tapasztalt jelentős emelkedése a még oly pedáns tulajdonosokat is arra kényszeríthette, hogy kevesebb odafigyeléssel, a rendszeres karbantartás hanyagolásával, kicsit spórolósabban ápolják csak autóikat. Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez. Horányi István szerint téves az elképzelés, miszerint a céges autók lestrapáltak és használóik mindig felelőtlenül vezetik azokat. A flottakiszervezés mellett döntő vállalatok nagy része ugyanis minden részletre kiterjedő, a vállalati stratégia céljait szolgáló cégautó szabályzattal rendelkezik, aminek hála a munkatársak a gépkocsit szigorú előírások mellett használják. Gondoskodniuk kell többek között a flottakezelő által jelzett, a garancia megőrzéséhez szükséges karbantartások elvégeztetéséről, ahol a képzett és ellenőrzött szakszervizek gyári alkatrészeket és minőségi kenőanyagokat használnak a javításokhoz.”
„A LeasePlan jelenleg közel tízezer autós flottájából évente több ezer használtautó kerül ki. Adatbázisunk és tapasztalataink alapján tiszta képpel rendelkezünk a különböző vásárlói csoportok preferenciájáról, az általuk leginkább keresett gépjárműtípusokról. Vevőinket így megfelelő tanáccsal tudjuk ellátni a gépkocsi kiválasztásakor. A 20 és 25 év közötti vásárlóknál általában a 3 ajtós, kicsi, ám viszonylag feltűnő autók a népszerűek, ilyenek például a Ford KA és a Fiesta, a Renault Twingo, a Skoda Fábia vagy a 3 ajtós Ford Focus. A 25 év feletti fiatal vevők az Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Megane különböző változatait kedvelik. 40 év felett viszont már elsősorban a komolyabb méretű Ford Mondeo, Renault Laguna, Opel Vectra, Skoda Octavia és a prémium márkák, a BMW, Mercedes, Volvo a legkedveltebb használtautók” – mondta el a szakember.
A LeasePlan-ről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 13,6 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Mára hazánkban 9900 autóval közel 400 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on és a Metro. Az elmúlt több mint 15 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.