A közel 10.000 autóval és 400 ügyféllel rendelkező vállalat a meghatározó piaci jelenlét és a folyamatosan frissített adatbázisának előnyeit kihasználva időről időre változatos felméréseket készít a cégautók piacáról és a vezetési szokásokról. Legutóbb a hazai céges autók által megtett éves kilométermennyiség vizsgálata során születtek érdekes, a különböző vállalati beosztásokhoz kötődő vezetési teljesítményeket feltáró eredmények. A felmérésben az alacsonyabb beosztásúak, a közép- és a felsővezetők autói által futott kilométermennyiséget vizsgálták. Az összesítésből származó értékek a hazai vezetési szokások, tendenciák kutatása mellett fontos adatként szolgálnak a flottamenedzsment cég számára a mind versenyképesebb, költséghatékony csomagok összeállításánál.
„Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink számára mindig az igényeknek legmegfelelőbb ajánlatot állítsuk össze, amihez elengedhetetlen a vezetési szokások és a felhasználói igények megfelelő ismerete” - mondta el Jókuti Gábor a LeasePlan Hungária kereskedelmi igazgatója. „A felméréseknek köszönhetően megtudhatjuk, hogy a sofőrök milyen intenzitással használják autóikat, mely szegmensek számára fontos kiemelten a teljesítmény, a gazdaságosság és nem utolsó sorban a kényelem. Az ismeretek birtokában ma már sokkal testre-szabottabb ajánlatot készíthetünk ügyfeleinknek, ami számos esetben jelentős anyagi megtakarítást is eredményezhet számukra.”
A felmérésből kiderült, hogy az átlagos magyar felső-középvezető több mint 33.000 kilómétert tesz meg évente autójával, ezzel megelőzi a kisebb autókat használó munkatársakat épp úgy, mint a vállalati felsővezetőket (29000 km). Bár a számok tükrében a céges kisautók végeztek az utolsó helyen, a 24.000 kilométeres átlag futásteljesítményük így sem csekély; csupán 7 literes száz kilóméterre vetített átlagfogyasztással számítva is közel 1700 liter benzint fogyaztanak egy évben. Részletes adatok a cégautók esetében: