Gyakran ismételt információ, hogy hét fokos napi átlaghőmérséklet mellett már nincs szükség a téli gumikra, így a meleg napok beköszöntével eljött a csere ideje. A téli abroncsok lágyabbak, mint a nyáriak, könnyebben túlmelegszenek, így kevésbé tapadnak a meleg aszfalton, valamint jobban is kopnak. Emellett a télen hasznos, sűrűbb abroncsmintázat miatt sokkal kisebb a tapadó felületük, mint a nyári gumiknak. Egy gumiabroncs átlagosan 40-60000 km futás alatt használódik el teljesen, ezért a nyári gumik felszerelése előtt érdemes megvizsgálni a mintázat profilmélységét, és 3 mm alatt már inkább új abroncs vásárlása javasolt a régi, kopott gumi felhelyezése helyett.
A tavasszal hagyományos gumicserén túl arra már kevesebben gondolnak, hogy a téli közlekedés nagymértékben igénybe veszi az autók egyéb részeit is, hiszen a havas utakra szórt só és homok kárt tehet a gépkocsiban, roncsolhatja az alkatrészeket és a fényezést. A flottakezelő szerint érdemes elvégeznünk vagy elvégeztetnünk egy kisebb tavaszi karbantartást a gépjárműveken, amivel hosszútávon nem várt bosszúságoktól kímélhetjük meg magukat.
Mivel télen nincs szükség a légkondicionáló berendezésre, a tavaszi használat előtt nézessük át szakemberrel, ha szükséges, cseréltessük ki a szűrőjét. Számos hűtőrendszerrel kapcsolatos probléma a hűtő körüli, rossz szellőzésből adódik. Így rendkívül fontos, hogy a nyári szezon előtt megszabaduljunk a levelektől és más szennyeződésektől, melyek felgyűlhettek a hűtőbordák között vagy a klíma kondenzátorában. Fontos a hűtősapka ellenőrzése is, ugyanis az állandó hő miatt – amelynek ki van téve –, a belső gumitömítés berepedezhet, deformálódhat, károsodhat és idővel a sapka fémrugója is gyengülhet. Hasznos a futóművek átvizsgáltatása és beállíttatása, valamint az első és a hátsó ablaktörlők cseréje is, ha a rajtuk levő gumi állapota indokolja.
A tavaszi nagytakarítás jelentősen megnövelheti az autó alvázának és karosszériájának élettartamát is, így érdemes nagynyomású mosóberendezéssel eltávolíttatni a sós szennyeződést az autó aljáról, a kerékjáratokból, a felniről és a motortérből egyaránt.
„A tavasz beköszöntével a kátyúk is megjelentek az utakon. Ezekre – a gépjármű épségének megőrzése érdekében – érdemes odafigyelni az autósoknak. Ha mégis megtörténik a baj, akkor nem árt tisztában lenni a teendőkkel. Először is meg kell vizsgálni, hogy volt-e kihelyezve kátyúra figyelmeztető jelzés az útszakaszon. Ha nem találunk ilyet, akkor a legbiztosabb megoldás, ha rendőrt hívunk és a rendőrségi jegyzőkönyv birtokában benyújtjuk kárigényünket az illetékes közútkezelő szervhez, illetve a magánút tulajdonosához. Amennyiben találunk figyelmeztető táblát, akkor sajnos nem élhetünk kárigénnyel. Érdemes tehát odafigyelni és óvatosan vezetni a kátyús utakon” – mondta el Horányi István, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.
A LeasePlan-ről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6 000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 13,6 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Hazánkban közel 9 000 autóval több mint 400 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on és a Metro. Az elmúlt több mint 15 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.