Az épület fejlesztője és üzemeltetője, a dinamikusan fejlődő Mellow Mood Group szállodacsoport a ház teljes átépítési munkálatait 2008 novemberében kezdte meg. Az újjáépítés minden szintet érintett, egyedül az épület alapszerkezete maradt meg eredeti formájában. A ház további egy szinttel bővült, a 12. emeleten egy szekcionálható konferenciaterem, panoráma bár és a szálloda wellness és fitness részlege került kialakításra.
A szálloda 10 emeletén található 160 hangulatos és tágas szoba mind stílusban, mind szolgáltatásban, de ami az üzemeltetés szempontjából talán a legfontosabb a gazdaságossági számítások tekintetében is a legújabb trendeket követi. Már a belsőépítészeti tervezés első pillanatában fontos szempont volt a folyamatos és költség-hatékony megújulás lehetőségének biztosítása, ami kulcsfontosságú a vendégszám gyarapítása és az ezzel járó pénzügyi siker szempontjából a modern szállodák számára.
A légkondicionált, LCD televízióval, mini bárral, széffel ellátott standard és superior szobák, lakosztályok az AMA Creation tervezési koncepciója alapján úgy kerültek kialakításra, hogy az egyes vizuális kulcselemek könnyen és kölcséghatékonyan legyenek megváltoztathatóak. Így a szobák részleges vagy teljes redesign-ja jól kalkulálható módon az üzemeltetés szerves részévé válhat. A dinamikus design nyújtotta valódi alkalmazkodó képesség - a hagyományos szállodafenntartókkal szemben - már rövidtávon is jelentős versenyelőnyhöz juttathatja az üzemeltetőt.
A mai költségtakarékos gazdálkodás megfontolt és hosszútávon is fenntartható fejlődést garantáló megoldásokat követel, amelynek híján volt idáig a hazai fejlesztő környezet. A látogatókért folytatott versenyben mindinkább kitűntetett szerepe van a látható és tapintható szállodai megjelenésnek, a frissességnek és a trendek megfontolt, de következetes követésének is. „A vizuális tervezői szemlélet és a gazdasági elvárások szoros összhangjával terveztük az új Expo Congress Hotel belső tereit. Igyekeztünk a folyamatos megújulás lehetőségét már a megszületés pillanatában bemutatni a szállodának.” – mondta el Horváth Ágnes az AMA Creation vezető tervezője.
A világban a gazdasági válság mellett is sikeresen működő szállodák sora példázza, hogy a design szerepét előtérbe helyező tudatosan felépített, hosszú távú koncepción alapuló tervezés és üzemeltetés összhangja biztosíthatja a prosperitást a szállodaiparban.