A válaszok alapján a férfiak autóinak 57%-ban, azaz közel másfélszer akkora arányban fordul elő beépített vagy hordozható GPS készülék, mint a hölgyek járműveiben. Az okostelefonok sokoldalúságát igazolja, hogy minden második válaszadó ilyen készülékére letöltött programokat használ a tájékozódás során. Sőt az eredmények alapján a kérdőívet kitöltők egyharmada elsősorban telefonjával tervezi meg útvonalát. A válaszokból az is látszik, hogy a nők preferálják kifejezetten a telefonnal történő navigálást, míg a férfiak inkább a gyárilag beépített vagy hordozható, de kifejezetten csak navigálásra alkalmas készülékeket kedvelik.
Talán nem meglepő, hogy az 50 év feletti korosztálynál gyakoribb, hogy hagyományos, papír alapú térképen követik a kiválasztott útvonalat. A tájékozódás modernebb formái közül a 30-40 év közötti korosztály hasonló arányban támaszkodik a telefonos és a különálló GPS készülékkel történő navigációra. Az ennél fiatalabb cégautót vezetők elsősorban az okostelefonos alkalmazásokat kedvelik, a 40 év feletti korosztály pedig inkább az önálló GPS berendezés használatát preferálja.
A műholdas navigációs berendezések népszerű tulajdonságaként emelik ki a felhasználók a vezetés közben is folyamatosan nyomon követhető útvonalat és az ismeretlen címek kényelmes és egyszerű kereshetőségét. Az eszközök gyenge pontjaként említik ugyanakkor a kutatásban résztvevők, hogy szerintük sokszor nem elég naprakészek és gyorsan elavulnak a térképek, valamint hogy elvonják a figyelmet a vezetéstől, és általában pont akkor merülnek le, amikor a legnagyobb szükség lenne rájuk.
Külföldi kutatások szerint az elmúlt három évben az okostelefonok rohamos terjedésével fokozatosan csökkentek az önálló GPS berendezések értékesítése, ugyanakkor a felhasználók egyre inkább megszokják a személyes elektronikai eszközök jelenlétét az autóban, és szívesen használnának újabb, a tájékozódást- és a szórakozást támogató funkciókat.
„Azért készítünk a mostanihoz hasonló felméréseket, hogy tanácsadói munkánk során megfelelően tájékoztathassuk ügyfeleinket a piaci trendekről, és az adott gépjárműflotta igényeihez leginkább igazodó megoldásokat javasolhassunk. Filozófiánk szerint egy flottakezelő munkája nem merül ki a gépjárművek finanszírozásában és szervizelésében. Már a gépjárművek beszerzésekor igyekszünk felhívni az ügyfelek figyelmét az olyan lehetőségekre, melyek a futamidő során segíthetik a munkatársakat a költséghatékony, biztonságos és kényelmes gépjárműhasználatban” – mondta el a kutatással kapcsolatban Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. „Tapasztalatunk szerint gyárilag beszerelt navigációt szinte csak a prémium modellekbe kérnek az ügyfelek, 10 millió forint alatti gépkocsiknál ritka az ilyen extra. Ahogy a válaszokból is láttuk, a gépjármű használók nagy része hordozható GPS készüléket vagy okostelefonon futó GPS alkalmazást használ navigációhoz” – tette hozzá.
Szakértők szerint az elkövetkező években hatalmas fellendülés várható a gyári, beépített megoldások és az okostelefonok integrációja, valamint a mobilinternet általános térnyerése révén. Hamarosan tömegesen is elérhetővé válhatnak az olyan biztonságos, vezetés közbeni használatot segítő megoldások, mint a hangvezérlés, a szélvédőre vetített 3D adatok vagy az online információ megjelenítése. A navigációs és szórakoztató funkciók mellett a gépkocsi fedélzeti komputerével szorosan együttműködő okostelefon alkalmazások olyan új szolgáltatási területeken is megjelennek majd, mint az online szervizelés vagy a személyre szabott, vezetési szokásokat is monitorozó gépjármű biztosítás.
A LeasePlan-ről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6 000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 13,6 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Hazánkban közel 9 000 autóval több mint 400 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on és a Metro. Az elmúlt több mint 15 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.