A kaliforniai egyetem nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az elméleti oktatást gyakorlati utakkal is színesebbé tegye. Éppen ezért ebben az évben ők is csatlakoztak az ISP programjához, melynek keretében olyan magyar sikeres és kiemelkedő vállalatokat látogattak meg, kiknek példájából tanulva építhetik saját karrierjüket is. Az ISP a tavalyi University of Central Florida hallgatóinak látogatása után ismét hazánkat választotta úti célul, ebben az évben is olyan magyar cégekre –köztük az Onlinet-re – esett a választásuk, melyek nemzetközi viszonylatban is előkelő helyet foglalnak el a nagy gazdasági miliőben.
A szervezők tavaly az ideihez hasonlóan négy hazai céget tartottak érdemesnek a látogatásra, melyek egyike volt az ügyfélhívó rendszerivel 4 kontinensen jelen levő Onlinet is. Akkor a tanulmányi út Egy kis vállalat útja a nemzetközivé váláshoz téma köré épült. Választásuk azért esett éppen a 100%-ig magyar tulajdonú Onlinet-re, mert az IT rendszerek fejlesztésével és kereskedelmével foglalkozó, garázscégként indult vállalkozás mára már 7 országban van jelen, folyamatosan bővül és terjeszkedik, így kiváló például szolgál az egyetem hallgatóinak.
Az Onlinet ebben az évben is igyekezett színesebbé tenni a programot, így az előadások mellett interaktív és feladatokkal tűzdelt elemek várták az ide érkező vállalatvezetőket és üzletembereket, akik az egyetem MBA szakán fejlesztik tudásukat a sikerhez vezető úton. Az idei látogatás témája a helyi cégek terjeszkedésében rejlő lehetőségek köré épült, különös hangsúlyt helyezve a marketing tevékenységre.
Az amerikai vendégeket Litkei Kornélia, a Fulbright Education USA Tanulmányi Tanácsadó Központ vezetője köszöntötte. Beszédében örömét fejezte ki az amerikai-magyar kapcsolatok ápolását illetően, hiszen elsődleges, hogy a hallgatók más kultúrát, más gazdasági környezetet is tanulmányozni tudjanak. Köszöntője végén meginvitálta a résztvevőket a Fulbright Bizottság budapesti központjába.
Ezt követően Lukács Tamás, az Onlinet ügyvezető igazgatója a cég múltjáról és jelenéről beszélt, valamint felvázolta a program napirendjét. Őt követte Pénzes László marketing vezető, aki Hogyan légy a piacod szuperhőse címmel interaktív előadást tartott arról, hogy az Onlinet szerint miként kell alkalmazni a marketing mix egyes kiemelt elemit ahhoz, hogy sikeressé és egyedülállóvá válhassunk. Batman, Superman és Pókember karakterén keresztül kiemelte a legfontosabb tényezőket és bemutatta cégének filozófiáját, miszerint „Könnyebb egy meglévő ügyfél számára egy új szolgáltatást értékesíteni, s ezzel megtartani őt, mint újat szerezni helyette.” Ezt a hitvallást támasztja alá az Onlinet legújabb projektje, az Ügyfél című, havonta megjelenő online magazin is, melyben friss híreket, statisztikákat és érdekességeket olvashatnak a vállalat ügyfelei, illetve a magazinra feliratkozók. A lényegre törő és humoros prezentáció nagy sikert aratott a résztvevők körében, akik vitaindító hozzászólásokat és felvetéseket intézek az előadóhoz.
„Nagyon vonzó számomra az Onlinet nyíltsága. Általában olyan cégekkel találkozom, akik azt gondolják magukról, hogy ők a legjobbak, nincs szükségük mások tanácsaira. Ezzel szemben az Onlinet-nél azt tapasztaltam, hogy nyitottak az újra, szeretnének fejlődni, és szívesen veszik ötleteinket annak ellenére, hogy még csak tanulók vagyunk” – válaszolta Maria S. Isidore, az indiai Qualcomm cégtől érkezett mérnök arra a kérdésre, hogy mit nyújtott neki a magyar vállalatnál tett látogatás.
Egy másik hallgató, Dhananjay Bharadwaj, az Oracle vállalat szoftver mérnöke szerint azért volt más ez a látogatás, mint a többi, mert nagyon inspirálólag hat rá az, ha olyan embereket ismer meg, akik saját képességeik határait feszegetik. „Mindig hasznos, ha az emberekről alkotott véleményeden módosítanod kell időnként. Az Onlinet vezetői az álmok megvalósításán dolgoznak, s a mód, ahogy ezt teszik, mély benyomást tett rám” – mondta az amerikai mérnök.
A program második felében a hallgatókon volt a sor, hogy bemutassák, hogyan oldották meg az Onlinet által előre elküldött feladatokat. Javaslatokat tettek a jelenlegi weboldal fejlesztésével kapcsolatban, ötleteltek, hogyan lehetne még inkább hatékony a cég külső kommunikációja, valamint a talk show műfaján keresztül adták elő, szerintük miért emelkedik ki az Onlinet a többi cég közül.
„Büszkék vagyunk arra, hogy hazánk elismert nagyvállalatai mellett immár második alkalommal látogattak el hozzánk amerikai egyetemek diákjai, és bízunk benne, hogy hozzájárultunk ismereteik bővítéséhez, továbbá emlékezetessé tettük számukra a hazánkban eltöltött órákat.” – mondta Lukács Tamás, az Onlinet Kft. ügyvezető igazgatója.
Az ügyvezető várakozásai maradéktalanul teljesültek, hisz a résztvevők által kitöltött kérdőívek összesített eredménye azt mutatja, hogy a hallgatók kiválónak találták a szervezést, az előadások témájával maximálisan meg voltak elégedve és örömmel teljesítették a kapott feladatokat is. A válaszokból az is kiderült, látnak jövőt abban, hogy az Onlinet az USA-ban is megvesse a lábát.
A hallgatók a többnapos tanulmányi út keretében megnézték Budapest nevezetességeit, ellátogattak a Magyar Nemzeti Bankba, ahol a pénzügyi piac stabilizációjáról hallgattak előadásokat és kirándulást tettek Szentendrén is.
A rendezvényen készült fotók, illetve prezentációs anyagok megtekinthetők a következő linken: http://www.onlinet.hu/UCLA/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az ONLINET Group dióhéjban
Az ONLINET Group mára Európa egyik vezető ügyfélhívó- és interaktív információs megoldások gyártójává, szállítójává nőtte ki magát. Ügyfelei között megtalálhatók a pénzügyi, telekommunikációs, kiskereskedelmi, egészségügyi, állami, oktatási és turisztikai szektor prominens szereplői. Az ONLINET Group közvetlen képviseletet működtet 7 országban és disztribúciós hálózatot üzemeltet 4 kontinensen. Rendszereit világszerte több mint 1200 ügyfélszolgálaton, már fél millió ember használja naponta.
További információk, képek:
Novák Gabriella (Corpus Communications) +36 1 321 1516, +36 20 412 4337 gabriella.novak@corpuscom.hu