A hazai szállodaipar csak megújulással lehet sikeres a válságban 2009-05-12

A Magyar Szállodaszövetség tavaszi tagértekezlete a megújulás jegyében értékelte az elmúlt év eseményeit és a lehetséges piaci magatartásokat boncolgatta az újonnan kialakult gazdasági helyzet fényében. A szövetség - többek között - társult taggá választotta a hazai szállodaipar vizuális megújítását zászlajára tűző AMA Creation-t is, akik a Dinamikus Design koncepciójukkal már korábban sikert arattak szakmai körökben.

Egyértelműen megállapítható a vendégforgalom csökkenése hazánkban, ami jelentős mértékben a válságnak tudható be. A nehezített gazdasági környezet komoly terhet ró a szakmára és aktív együttműködést kíván a helyzet megfelelő kezelése érdekében - mondta a Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke.
A látogatókért folytatott versenyben mindinkább kitűntetett szerepe van a látható és tapintható szállodai megjelenésnek, a frissességnek és a trendek megfontolt, de következetes követésének is. A folyamatos megújulás kulcsa lehet a vendégszám gyarapításának és az ezzel járó pénzügyi sikernek egyaránt. A mai költségtakarékos gazdálkodás ugyanakkor megfontolt és hosszútávon is fenntartható fejlődést garantáló megoldásokat követel, amelynek híján volt idáig a hazai fejlesztő környezet. Az AMA Creation-nek a Magyar Szállodaszövetséghez történő csatlakozása új színt vihet a szálloda tulajdonosok, üzemeltetők és a kivitelezők sz��nvonalas egymásra találásába.
A vizuális tervezői szemlélet és a gazdasági elvárások szoros összhangjával igyekszünk megújulási lehetőséget mutatni a hazai szállodáknak – mondta el Horváth Ágnes az AMA Creation vezető tervezője. Az új szállodaszövetségi tagsággal szélesebb körben is megismerhetővé válik a Dinamikus Design, az AMA Creation válasza a kihívásokra. E koncepció az elvárások függvényében folyamatosan alakuló, egyedi design együttest takar, amely hatékonyan képes követni a változó fogyasztói trendeket. Amennyiben ennek segítségével tudatosan folyik egy szálloda felújítása, akkor egyrészről az erre fordított pénzeszközök a leghatékonyabban költhetők el, másrészről a felújítási költségek nem ciklikusan, nagy terhet róva a szállodára, hanem időben kiegyenlítetten jelennek meg – fűzi hozzá a tervező.
A válság mellett is sikeresen működő szállodák sora példázza, hogy a design szerepét előtérbe helyező tudatosan felépített, hosszú távú koncepción alapuló tervezés és üzemeltetés összhangja biztosíthatja hazánkban is a prosperitást a szállodaiparban.

A Magyar Szállodaszövetség megújult honlapja: www.hah.hu
Az Ama Creation honlapja: www.amacreation.hu

A sajtóközlemény letöltése