A bátrak és merészek győznek a szállodaiparban a válságban is 2009-03-10

Nincs eszközök nélkül a nemzetközi és a hazai szállodaipar sem, ha már rövidtávon is hatékony megoldást keres a változó fogyasztói igények kielégítésére és a folyamatos, gazdaságos megújulásra. A magyar AMA Creation által meghonosított Dinamikus Design koncepció megteremtheti a lehetőséget arra, hogy az erre fogékony szállodák megtalálhassák a számukra kedvező piaci rést és nemzetközi szinten is kiemelkedhessenek a versenytársak közül. A turisztikai szektorban e gyors alkalmazkodás képessége lehet a kulcs a valódi túlélésre.

A Magyar Szálloda Szövetség Szállodai belsőépítészet és tűzbiztonság címmel 2009. február végén szervezett konferenciáján az AMA Creation designer és produkciós csapata nevében Horváth Ágnes belsőépítész lepte meg a szakma képviselőit a cégük által kidolgozott újszerű koncepcióval, amely a nemzetközi trendek, elvárások gyors és költséghatékony adaptálását teszi lehetővé a hotelüzemeltetők és tulajdonosok számára.
A megváltozott fogyasztói trendek miatt a piacok több részre szakadnak és előtérbe kerülnek az egyedi igények. Az azonnaliság kultúrájában élünk, amikor a technológia fejlődése miatt azonnali információt és azonnali szolgáltatást várunk el. A gyors társadalmi változások a vállalatoktól és az egyénektől egyaránt gyors átalakulást, gyors megújulást várnak el és ez kiemelten igaz a szállodaiparra. A nemzetközi trendek hatása manapság már markánsan érzékelhető Magyarországon is; sorra épülnek a specializált termékeket és szolgáltatásokat nyújtó hotelek, amelyek egy-egy jól meghatározott vendégkör igényeit kívánják kielégíteni. Egy olyan piacon kell helytállni a szállodáknak ahol a saját részpiacukon is növekszik a verseny, egyre több új szálloda nyílik, a kihívás folyamatos és jelenleg ráadásul a vendégek száma is inkább negatív irányban változik.
„Gyors lépésekkel halad a szállodai szegmentáció. Aki nem akar lemaradni vagy kimaradni, annak pozícionálni kell magát, jól meghatározni a saját identitását, célcsoportját, majd fel kell mérni a célcsoport igényeit és annak specializált, innovatív, egyedi, magas színvonalú, a keresleti trendeknek megfelelő, tehát versenyképes szolgáltatást kell nyújtania.” - hangsúlyozza Horváth Ágnes. A design kialakításánál mi segítségül hívjuk az aktuális design világtrendeket, hogy ne egy lépéssel a nemzetközi piac után haladjon az adott hotel, hanem egyenrangú partner lehessen abban a versenyben, amely immár globálisan zajlik, folytatja a vezető belsőépítész.

Az AMA Creation válasza a kihívásokra a Dinamikus Design, amely az elvárások függvényében folyamatosan alakuló, egyedi design koncepció, így hatékonyan képes követni a változó fogyasztói trendeket. Ennek keretében olyan enteriőröket terveznek, amelyek minden egyes eleme a színházi díszlethez hasonlóan, gyorsan megváltoztatható, átalakítható. Egy-egy részének kicserélésével állandóan biztosítja az egyedi, újszerű megjelenést, a már előtte jól kitalált, a szálloda egyedi adottságait maximálisan előtérbe helyező design koncepció alapján. Amennyiben a Dinamikus Design segítségével tudatosan folyik egy szálloda felújítása, akkor egyrészről az erre fordított pénzeszközök a leghatékonyabban költhetők el, másrészről a felújítási költségek nem ciklikusan, nagy terhet róva a szállodára, hanem időben kiegyenlítetten jelennek meg.
Az AMA Creation által készített látványos, fotórealisztikus tervek a szakértők mellett a laikusokat is meggyőzhetik a koncepció sikeréről.

A sajtóközlemény letöltése