A KÖTELEZŐ SZERVIZ ÉS A RENDSZERES KARBANTARTÁS ELMULASZTÁSA GARANCIAVESZTÉSSEL JÁRHAT 2013-11-20

Új autó vásárlását követően a gyártó által nyújtott garancia szavatolja a szervizelés folytonosságát. Ezt a teljes körű jótállást azonban könnyen elveszíthetik azok, akik nincsenek tisztában a garancia pontos vonatkozásaival és feltételeivel.

Hazánkban is érvényes az EU azon szabályzata, mely szerint minden autóra 2 év teljes körű jótállást kell vállalniuk az autógyártóknak. Ez a minimum időtartam, de gyártónként ennél hosszabb, akár 7 éves garanciális idővel is találkozhatunk. Ma már a legtöbb gyártó kínál kiterjesztett garanciát is az általuk forgalmazott gépjárművekre, mely a minimálisan meghatározott 2 éven vagy a vállalt időszakon túl további 2 vagy 3, esetleg még több évvel hosszabbítja meg az alapgarancia idejét.

A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk egyik vezető gépjármű- és flottakezelő vállalata arra hívja fel az autótulajdonosok figyelmét, hogy a garanciaperiódus meghosszabbodása szigorításokat is eredményezett. Minden gépjárművezető számára ajánlott a garanciális feltételekben foglaltak tüzetes átolvasása, ugyanis a gyártók által kötelezően előírt, a szervizfüzetbe bejegyzett, esedékes kilométer vagy időpont alapú felülvizsgálattól való legkisebb (km vagy nap) eltérés („késve” szervizeltetés) garanciavesztést vonhat maga után.

„Flottakezelőként fontos feladatunk, hogy minél több terhet levegyünk ügyfeleink válláról, és megkönnyítsük számukra a gépjárművek üzemeltetését. Az autók használata során az üzembiztonság mellett az adminisztratív kötöttségek miatt is fontos odafigyelni az esedékes kötelező szerviz időpontokra. Amellett, hogy egy rendszeresen szervizelt és ellenőrzött gépkocsi a vezetők biztonságát és védelmét is szolgálja, elengedhetetlen feltétele a gyári jótállásnak is. A garanciális időszak lejárta után is érdemes ezt szem előtt tartani, hiszen a gyártó által előírt szervizelési periódusok nyomon követése elkerülhetővé teszi az ezek elmulasztására visszavezethető javítások költségeinek megfizetését is” – mondja Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója. „WebSzerviz szolgáltatásunkkal ügyfeleink egyszerűbben és gyorsabban intézhetik autójuk szervizeltetését. Az online szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a lehető legrövidebb idő alatt végeztessék el gépjárművükön a szükséges karbantartást, illetve javítást, amelynek folyamatát nyomon is követhetik az online felületen” – tette hozzá a szakember.

A kötelező szervizek mellett a tulajdonosoknak más előírásokat is be kell tartaniuk, ha érvényesíteni szeretnék az autó garanciáját. A gyártók az „elhanyagolás” vagy a „gondatlanság” kategóriába sorolják például a nem megfelelő üzemanyagok használatát,az ebből fakadó meghibásodásokat pedig nem fedezi a garancia. A túl alacsony olajszint épp úgy súlyosan károsíthatja a motort, mint az adott gépkocsihasználati útmutatójában feltüntetett üzemanyagtípustól eltérő fajta használata. A rossz vagy nem megfelelőn kevert (például túl sok bioetanollal) benzin is a motor meghibásodásához vezethet.

Fontos megemlíteni, hogy 2010. június 1-jétől az Európai Bizottság rendeletének értelmében az autógyártók nem tehetik a garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e. Ugyanakkor ez a szabály nem korlátozza a hivatalos márkaszervizeknek azt a jogát, hogy a garanciális javításokat csak ők végezhessék el, hiszen ezek költségét a gyártó állja.

A LeasePlanről: A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a hazai és a nemzetközi flotta- és gépjárműkezelési piacon. A LeasePlan leányvállalatai mind az öt földrészen, több mint 30 országban vannak jelen. A cég közel 6000 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, összesen 1,3 millió járművet és 19,5 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfeleiszámára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít, miközben a gépkocsik teljes futamidejére vetített költségeit alacsony, a gépjárművezetők elégedettségét magas szinten tartja. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő. Mára hazánkban 9000 autóval közel 500 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.On és a Metro. Az elmúlt közel 20 év során a LeasePlan Magyarországon is fenntartotta piacvezető szerepét, hiszen a hazai gépjárműpark lízing és kezelés piacának közel egyharmadát birtokolja.
További információk: Novák Gabriella (Corpus Communications) +36 20 4124337, mail@corpuscom.hu, www.leaseplan.hu

A sajtóközlemény letöltése