AZ OPERATÍV LÍZING KÖLTSÉGHATÉKONY MEGOLDÁST JELENTHET A HAZAI VÁLLALATOKNAK 2010-04-01

A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23%-kal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását. A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk egyik meghatározó flotta- és járműkezelő vállalata a 2010-es év első negyedévének biztató számai alapján bízik a piac előremozdulásában, hiszen egyre több vállalat ismeri fel a gépjárműflotta kiszervezésében rejlő költségcsökkentési lehetőségeket.

Néhány évvel ezelőtt az autóflották kiépítése elsősorban pénzügyi lízing segítségével valósult meg, míg az operatív lízing előnyeit csak kevés vállalatvezető ismerte fel. A szabályozások 2008-as kedvező módosítása és a válság által generált sajátos környezet hatására mára ez az arány teljesen megfordult. A hitelkonstrukciók száma csökkent, míg a lízingé dominánsabbá vált. 2009-ben a flottafinanszírozáson belül már a tranzakciók döntő többségét, 71,7%-át az operatív lízing biztosította.

Az operatív lízing (tartós bérlet) többek között azzal az előnnyel jár, hogy a gépjármű nem kerül a vállalat tulajdonába, így a cég megmenekül egy jelentős beruházási költségtől, valamint számos járulékos kiadástól, kap viszont egy éves szinten is jól tervezhető havidíjat, melyet költségként számolhat el. A számos további előny minél hatékonyabb kiaknázásához részletes elemzés és pontos kalkuláció szükséges, melyhez érdemes segítségül hívni egy megbízható, a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt elismert szaktudással bíró flottaüzemeltetőt. Ma már a legtöbb cégvezető tisztában van az operatív lízing előnyeivel, hiszen a válság rákényszerítette őket alternatív megoldások felkutatására, valamint a hazai szabályozások is egyre inkább kedveznek ennek a bérleti konstrukciónak. A hitelre vásárolt autók esetében az önrész aránya jelentősen megnőtt, így a mai gazdasági helyzetben ez az autószerzési forma már nem tűnik igazán vonzónak a vállalatok számára. Mivel az operatív lízing esetében a vállalat nem szerez tulajdont, ezért nem kell önrészt fizetni, vagyis ez a konstrukció kiváló alternatíva lehet a tőkehiánnyal küzdő vállalatok számára.

„A 2009-es év januárjához képest idén 45%-kal kevesebb új gépjárművet helyeztek forgalomba. Az új gépjármű forgalomba helyezésen belül viszont emelkedett az operatív lízing aránya, ami egyértelműen mutatja, hogy egyre többen ismerik fel ebben az alternatív finanszírozási formában rejlő költségmegtakarítási lehetőséget. A Lízingszövetség által közölt 2010. januári adatok szerint a flottafinanszírozáson belül az operatív lízing aránya 77%-ra emelkedett, a LeasePlan-nél az év hátralevő részében az arány további növekedésére számítunk.” – mondta el Horányi István, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.

A sajtóközlemény letöltése